Sunday, May 2, 2010

Baking A BlueBerry Muffin

Yeahhh! Setelah sekian lama tepung segera Blueberry Muffin dibeli...baru hari ini aku berjaya memasaknya....hhuhuhhuhu
Tepung segera yg aku beli bersama Lenda ketika aku balik Melaka...2 or 3 bulan lepas...ye ker??? Dah lamaaa....
Aku mmg tak punye masa....Mungkin time management aku tak berapa bagus...tats y la, semuanya tak sempat..Aku tengok org lain ok je...uhuks!

Memandangkan hari nie Terengganu masih cuti, maka aku pun merajinkan diri buat muffin blueberry ni...SEGERA!! RINGKAS!! MUDAH!! CONFIRM JADI!! hihihi

Bahan2nya:( simple je)

Tepung Segera BlueBerry Muffin - 1 kg (tak sempat nak snap gambar tepung tuh!)
8 biji telur
2 cawan air
2 cawan minyak

Kaedahnya:
Campurkan tepung + air + telur. Mix dengan kelajuan rendah 1 minit. Tambahkan 1 kelajuan. Mix lagi untuk 4 minit. Kemudian campurkan minyak. Mix dengan kelajuan rendah selama 1 minit. SIAP! Mudah sangat. Siap boleh hafal lagi...kikikiki

Beberapa pic yg sempat di snap utk tatapan.


Setelah siap bahan2 di mix


Sesi pembakaran (i)


Sesi pembakaran (ii)


Oh yeah!..Setelah siap


Lagi.....

Ini la hasilnya. Yummy!!. Tak tak bley makan banyak2 k....Manis....

Oh! Terlupa nak letak gambar pembantu-pembantu tidak berbayar ketika proses pembikinan muffin nih...hihihihi.
Taraaaaaaaaaaaaaaaaa..!!


Merangkap tukang makan....kih..kih..kih

Sekian untuk hari ini... Salam.

3 comments:

lendanuar said...

haahhahaha...jadik pun muffin bluebrry ni..senang kan........

Zuraini bt Zainal said...

ye sangat senang cikgu lendaaaa...

Syahida said...

best..best...seronok betul tukang2 makan tu ;D