Wednesday, November 3, 2010

Semalam Aktiviti Bersama Hafiy lagi...

Biarpun semalam ayahnya Hafiy cuti (plan asal nak ke KL cancel, so duk umah je laa), hari dilalui seperti biasa. Hafiy dengan aktiviti dia, ibu dengan aktiviti kemas sana kemas sini (yg tak berkesudahan). Ayah? Tumbang separuh hari coz makan ubat *zetec* (utk resdungnya) yang menyebabkan si pengambil merasa mengantuk yg amat sangat. So ok takpe...:)

Setelah kerja-kerja ibu beres...utk waktu dan ketika itu (byk lagi keje lain)..waktu mengadap Hafiy 10-15 minit...Apa yg Hafiy buat semalam? Hmmm...ibu telah keluarkan semula puzzle2 kayu yang tersimpan. Kenapa simpan? Oh, jika tidak, akan hilanglah sebijik demi sebijik ketulan puzzle itu. So bila nak main baru keluarkan...setelah selesai, ibu kena simpan ditempat yg ibu rasa selamat semula.

Ada 3 papan puzzle. Numbers, animals & ABC...dalam jaga-jaga tu huruf H dan hilang..sedih. Itu lah aktiviti Hafiy untuk masa 10-15 minit. Dia belum kenal sangat..nak letak kat papan tu pun masih tersangkut2. Dulu abg dan kakak yang main, skrg giliran Hafiy pulak. Baru start belajar-belajar. So far so good. Boleh leka juga dia bermain. Sambil-sambil kita perkenalkan dia dengan huruf2 dan nombor2 serta haiwan yg terdapat di papan puzzle tu. Bantuan masih diperlukan untuk memasukkan puzzle tu di tempatnya. Baru 2 tahun ye Hafiy....

Ok la..jom layan gambar-gambar yang dijadikan kenang2an ni.


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket



Zuraini bt Zainal

0 comments: